Lol op South Beach - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van familie karman - WaarBenJij.nu Lol op South Beach - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van familie karman - WaarBenJij.nu

Lol op South Beach

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg familie

22 December 2015 | Verenigde Staten, Miami

Toen we vanmorgen wakker werden was het nog een beetje bewolkt. Maar tijdens het ontbijt brak de zon door de bewolking heen en konden wij de hele dag genieten van een strak blauwe lucht. Na het ontbijt zijn we daarom eerst maar eens gaan zwemmen. Daarna hebben we de koffers in de auto geladen om af te reizen naar het bruisende Miami. Onderweg merken wij dat onze altijd hongerige puber goed wakker is. Continu wees hij ons op het feit dat we langs een Mac Donalds, KFC, Pizza Hut, Dunkin Donut of andere fastfoodketen reden. En, wie wel eens in Amerika is geweest weet nu dus, dat iedere 10 meter een dergelijk etablissement te vinden is. Het ging dus de hele weg aan een stuk zo door!
We zijn vanaf de Miami Turnpike dwars door Little Havanna en Downtown Miami gereden, waar de kinderen hun ogen uitkeken naar de mono-rail en de torenhoge gebouwen. Ze hadden daarvoor overigens alle tijd, want door de drukte op de weg schoot het niet erg op. Eenmaal op de brug naar South Beach reed het weer lekker door. De weg naar het hotel was prima te vinden en de mannen van de Valet-parking wachtten ons al op. Het hotel ligt vlak bij het strand, midden in het Art-Deco district en is zelf ook in een mooie art-deco stijl gebouwd. Nadat we de koffers en autosleutel hadden afgegeven, zijn we eerst het art-deco district gaan verkennen. Het is zoals de plaatjes op internet weergeven. De specifieke bouwstijl en de pasteltinten zijn inderdaad zo aanwezig als je in de reisgidsen ziet. De kinderen waren het kijken naar gebouwen op een gegeven moment aardig zat, daarom zijn we naar het strand getogen. De oceaan was heerlijk warm en de golven lekker wild. Het was dus superleuk om daarin te spelen en dat hebben de kinderen dus ook de rest van de middag gedaan!
‘s avonds eten we in Spanisch Street, een schilderachtig straatje met aan alle kanten van de straat terrasjes in authentieke stijl. Het is nog steeds lekker warm dus eten we buiten. Heerlijk dat dat kan zo eind december.