Coming to America - Reisverslag uit Islamorada, Verenigde Staten van familie karman - WaarBenJij.nu Coming to America - Reisverslag uit Islamorada, Verenigde Staten van familie karman - WaarBenJij.nu

Coming to America

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg familie

21 December 2015 | Verenigde Staten, Islamorada

Coming to America
Oke, het inpakken van de koffers geeft altijd een beetje gedoe voor zo’n groot gezin, maar toen we vrijdagavond naar bed gingen waren we er helemaal klaar voor! Kleding voor in het vliegtuig lag klaar voor iedereen en de koffers hoefden alleen nog aangevuld met de tandenborstels. Dan begint bij ons het blije gevoel van “bijna op vakantie” echt!
Voor het eerst sinds maanden hoefden we de kinderen maar 1x te roepen, ze kwamen direct uit bed! Het leek bijna wel of er iets bijzonders ging gebeuren... Oh wacht, da t was ook echt zo! Nadat Marcel en Tijn de auto hadden weggebracht naar P1 op Schiphol konden we inchecken. Het inchecken en de security-check gingen prima! We stapten aan boord van een 737-800 van Europa Air en alles liep heel soepel en ontspannen.
Na een prima vlucht van zo’n 2,5 uur landden we op het vliegveld van Madrid. Met een korte stop (een mens moet ook eten ;-) ) kwamen we mooi op tijd aan bij ons vliegtuig naar Miami. Een dreamliner 787 stond voor ons klaar. We konden meteen boarden dus wij vonden het allemaal heel voorspoedig gaan. Maar eenmaal in het vliegtuig moesten we wachten, en wachten, en wachten... Omdat er andere passagiers laat kwamen door vertraging hebben we in het vliegtuig 1,5 uur langer moeten wachten. De kinderen deden het fantastisch trouwens en waren heel geduldig. Nadat we eindelijk opgestegen waren verliep de reis prima. De kinderen vermaakten zich, het eten was oke, en uiteindelijk hebben we allemaal geslapen.
Op Miami arriveerden we ruim anderhalf uur later dan gepland, dit terwijl we al een strakke planning hadden met de aankomst in ons hotel op Islamorada. Op de reservering stond dat we tot 22.00 uur konden inchecken.. Nu was het al bijna 21.00 uur voordat we uit het vliegtuig stapten en dus zouden we dat never-nooit-niet halen. We hebben gelijk maar even gebeld met het hotel en (natuurlijk) was het geen enkel probleem om later te arriveren. “Call Alex when you arrive and he will help you”.
Nadat we de koffers hadden opgehaald konden we de huurauto halen. Een lekker ruime auto (waarom verkopen ze die in Nederland niet?) waar we met z’n allen, inclusief koffers gemakkelijk in passen. De auto rijdt overigens 1-op-een-emmer (daarom verkopen ze hem in Nederland dus niet!) maar dat maakt hier in Florida niet uit. Benzine kost hier ff ruim 2 dollar per Gallon dus daar zullen we niet arm van worden.
Bij het hotel belden we Alex die ons met een warm: “hey you guys, how are you?” verwelkomde. Onze hotelkamer (appartement met keuken, woonkamer, 2 slaapkamers en 2 badkamers) ziet er prachtig uit. Het hotel is vandaag voor het eerst in gebruik na een grote renovatie, dus alles is nieuw en mooi. Ons maakt dat op dat moment niet uit, we storten ons op bed en vallen heel snel in slaap...

• 21 December 2015 - 19:34

Oma:

Fijn dat het goed is gegaan. Nu maar genieten mooie foto's.

• 22 December 2015 - 13:41

Opa En Oma:

Leuk verslag fijn dat jullie zo genieten veel liefs papa en mama de hartelijke groeten aan de

kinderen tot ziens daaaaaag